вересня

21

П'ятниця

Шановні читачі!

Передплачуйте газету у форматі PDF
Якщо з тих чи інших причин ви не можете передплатити наше друковане видання, повідомляємо вам приємну новину: ви можете насолоджуватися переглядом «Нового життя» у форматі PDF. Адже інформація, розміщена на нашому сайті, відрізняється від тієї, яка є в друкованому вигляді газети.
Отож, для того, щоб здійснити передплату, вам достатньо здійснити перерахунок коштів за нашими реквізитами, у графі "Призначення платежу" вказати "За електронну передплату газети". А також після цього повідомити на нашу електронку, на яку адресу висилати газету. Таким чином уже у п'ятницю ви отримуватимете свіжий суботній номер "Нового життя" та будете на вістрі всіх новин Любешівщини!
Вартість передплати:
на місяць – 9 грн.,
на 6 місяців – 50 грн.,
на рік – 100 грн.

Останні коментарі

ДП "Любешівське ЛМГ" , відповідно до законодавства, інформує

 

Додаток 2
до Порядку передачі документації
для надання висновку з оцінки впливу
на довкілля та фінансування оцінки впливу на довкілля

 

26.02.2018

 (дата офіційного опублікування в Єдиному

реєстрі з оцінки впливу на довкілля

(автоматично генерується програмними

засобами ведення Єдиного реєстру

з оцінки впливу на довкілля,

не зазначається суб’єктом господарювання)

 

2018223219

 (реєстраційний номер справи про оцінку

впливу на довкілля планованої діяльності

(автоматично генерується програмними

засобами ведення Єдиного реєстру

з оцінки впливу на довкілля,

для паперової версії зазначається

суб’єктом господарювання)

ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

_Державне  підприємство «Любешівське лісомисливське господарство»__

повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові ________код ЄДРОУ 14289429_____________________________________________

1. Інформація про суб’єкта господарювання

Державне підприємство «Любешівське лісомисливське господарство»,44201  Волинська обл..Любешівський район.смт.Любешів вул. Незалежності 88,телефон--_0673323371__Директор Котеленець Віталій Віталійович

 2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи[1].

Планована діяльність, її характеристика.

 Проведення санітарно-оздоровчих заходів (суцільне рубання санітарне) на території Національного-природного парку «Припять-Стохід»(господарська зона) згідно  акту лісопатологічного обстеження лісових насаджень в природно-заповідному фонді ДП «Любешівське ЛМГ» Волинського ОУЛМГ від 18.09.2017 р.,,протоколу засідання науково-технічної ради  НПП «Припять-Стохід»№5 від 20.11.2017р,наукового обґрунтування проведення рубок формування та оздоровлення лісів на території НПП «Припять-Стохід» №1566-19-33 від05.12.2017р., проведеного Луцьким  національним технічним університетом та на підставі  спеціального дозволу-лісорубного квитка.

Технічна альтернатива 1.

Технічна альтернатива 2.

3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.

Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.

Проведення санітарно-оздоровчих заходів (суцільне рубання санітарне) на території Національного-природного парку «Припять-Стохід» (господарська зона) ДП «Любешівське ЛМГ» на площі-53,7 га, загальна маса -8190 м куб.  а саме:

        Білоозерське лісництво -24,3 га,3292 м куб

        Великоглушанське лісництво-15,1 га,2367 м куб

       Дольське лісництво-14,3 га,2531 м куб.       

           Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.

4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності

 Планова діяльність у вигляді проведення санітарно-оздоровчих заходів (суцільне рубання санітарне) на території Національного-природного парку «Припять-Стохід» (господарська зона) ДП «Любешівське ЛМГ»  носить позитивний характер.Найбільш важливим із екологічних та соціально-економічних факторів є оздоровлення лісових насаджень від враження шкідниками та хворобами лісу,забезпечення  паливною сировиною місцеве населення,соціальні заклади та частково деревообробний цех підприємства,поповнення доходів державного та місцевого бюджетів,забезпечення зайнятості населення та створення нових робочих місць

          5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)

  Проведення санітарно-оздоровчих заходів (суцільне рубання санітарне) на території Національного-природного парку «Припять-Стохід» (господарська зона) ДП «Любешівське ЛМГ»  на площі 53,7 га загальною кубомасою 8190 м куб.

 6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:

щодо технічної альтернативи 1

         При складанні карти технологічного процесу розробки лісосік враховувати вимоги Законів України «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про рослинний світ»

       Дотримуватись Санітарних правил в лісах України,затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1995 р№555 ( в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2016 р.№756)

        Під час розробки лісосік дотримуватись вимог «Правил пожежної безпеки в  лісах України», затвердженої наказом ДКЛГУ від 27.12.2004 р. №278(зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24.03.2005 р.№328/10608),щодо місць спалювання поруб очних решток,влаштування мінералізованих смуг,тощо..

        Під час розробки дотримуватись»Правил охорони праці для працівників лісового господарства та лісової промисловості»затверджених наказом ДКЛГУ від 13.07.2005 року №119 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22.09.2005 року №1084/11364),щодо безпечного перебування працівників на лісосіках,наявності засобів індивідуального захисту,справних машин та механізмів,наявності будиночків для обігріву тощо.

щодо технічної альтернативи 2

щодо територіальної альтернативи 1

щодо територіальної альтернативи 2

7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:

щодо технічної альтернативи 1

____Додаткового еколого-інженерного захисту не потрібно_______________

щодо технічної альтернативи 2

щодо територіальної альтернативи

щодо територіальної альтернативи 2

 

8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:

щодо технічної альтернативи 1

               Клімат та мікроклімат вплив не передбачається

               Повітряне середовище-потенційний вплив планової діяльності на повітряне середовище  передбачає здійснення мінімальних викидів забруднюючих речовин під час спалювання порубочних решток,від роботи двигунів тракторів та автомобілів під час трелювання та вивезення деревини,роботи двигунів бензопил під час звалювання та розкряжування деревини.

                 Грунт—незначне порушення лісової підстилки під час вивезення та трелювання деревини,Потенційний вплив на тваринний світ через підвищення рівня шуму під час вивезення та лісозаготівлі.

 

щодо технічної альтернативи 2

щодо територіальної альтернативи 1

щодо територіальної альтернативи 2

 

9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)

    Планова діяльність належить до першої категорії, а саме: п.21 частина2 статті Закону України «Про оцінку впливу на довкілля

 

10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)

              Підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля не має.

11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля у відповідності із ст..6 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-VIII  від 23 травня 2017 року.

 

12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості

Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:

підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;

проведення громадського обговорення планованої діяльності;

аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;

надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;

врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.

У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.

Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.

Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.

На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.

13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.

У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.

14. Рішення про провадження планованої діяльності

Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої _діяльності буде

Спеціальний дозвіл   на використання лісових ресурсів—лісорубний квиток, що видається _Волинським обласним управлінням лісового та мисливського господарства_____________________________________________________                      (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)

15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до

__Міністерство екології та природних ресурсів України вул..Митрополита Василя Липківського,35 м.Київ,03035,відділ оцінки впливу на довкілля.__

(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.__%D1%82%D0%B5%D0%BB">Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.__тел. (044)206-20-89

 

 

 

 

Додаток 2
до Порядку передачі документації
для надання висновку з оцінки впливу
на довкілля та фінансування оцінки впливу на довкілля

 

26.02.2018 р.

(дата офіційного опублікування в Єдиному

реєстрі з оцінки впливу на довкілля

(автоматично генерується програмними

засобами ведення Єдиного реєстру

з оцінки впливу на довкілля,

не зазначається суб’єктом господарювання)

 

2018223217
(реєстраційний номер справи про оцінку

впливу на довкілля планованої діяльності

(автоматично генерується програмними

засобами ведення Єдиного реєстру

з оцінки впливу на довкілля,

для паперової версії зазначається

суб’єктом господарювання)

ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

_Державне  підприємство «Любешівське лісомисливське господарство»__

код ЄДРОУ 14289429

інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.

1. Інформація про суб’єкта господарювання

Державне підприємство «Любешівське лісомисливське господарство»,44201

(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної

  Волинська обл..Любешівський район.смт.Любешів вул. Незалежності 88,телефон--_0673323371__Директор Котеленець Віталій Віталійович

  2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи[*].

Планована діяльність, її характеристика.

 Спеціальне використання лісових ресурсів в порядку рубок головного користування.Лісозаготівля проводиться в межах розрахункової лісосіки,затвердженої наказом Мінприроди України №28 від 27.01.2014 р., та на підставі  спеціального дозволу-лісорубного квитка.

Технічна альтернатива 1.

Технічна альтернатива 2.

3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.

Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.

Спеціальне використання лісових ресурсів здійснюється на території державного лісового фонду Державне підприємство «Любешівське лісомисливське господарство»,яке включає 6(шість) структурних підрозділів(лісництв):Білоозерське,Великоглушанське,Деревківське, Дольське,Залізницьке, Мукошинське.Лісові масиви розташовані в межах Любешівського району Волинської області на території  Любешівської об єднаної територіальної громади,Дольської,Малоглушанської,Щитинської,Великоглушанської сільських рад та Серхівської сільської ради Маневицького району.

            Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.

 4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності

 Планова діяльність у вигляді спеціального використання лісових ресурсів носить позитивний характер.Найбільш важливим із соціально-економічних факторів є забезпечення сировиною деревообробних цехів підприємства,інших деревообробних підприємств області,поповнення доходів державного та місцевого бюджетів,забезпечення зайнятості населення та створення нових робочих місць,забезпечення паливною сировиною місцеве населення та заклади соціальної сфери.

          5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)

  Розрахункова лісосіка становить  30,76 тис.м.куб. щорічно,в т.ч. соснова госпсекція-13,99 ти. м куб.,березова-2,56 тис. м куб.,чорно вільхова-14,21 тис. м куб., в  тому числі перша категорія лісів-3,5 тис. м куб.,четверта категорія лісів-27,26 тис.м куб.

6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:

щодо технічної альтернативи 1

         При складанні карти технологічного процесу розробки лісосік враховувати вимоги Законів України «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про рослинний світ»

       Під час розробки лісосік враховувати вимоги «Правил рубок головного користування»затверджених наказом ДКЛГУ від 23.12.2009 року №364 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26 січня 2010 р. №85/17380),Постанову КМ України «Про врегулювання питань щодо спеціального використання лісових ресурсів» затвердженої 23.05.2007 року№761,щодо розміщення лісосік,дотримання термінів примикання,допустимих площ хвойних та листяних порід,подальше заліснення лісосік,видачі спеціального дозволу-лісорубного квитка.

        Під час розробки лісосік дотримуватись вимог «Правил пожежної безпеки в  лісах України», затвердженої наказом ДКЛГУ від 27.12.2004 р. №278(зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24.03.2005 р.№328/10608),щодо місць спалювання поруб очних решток,влаштування мінералізованих смуг,тощо.

      Дотримуватись Санітарних правил в лісах України,затверджених Постановою   КМ України від 26.10.2016 року №756,щодо збереження біорізноманіття,розробки в першу чергу пошкоджених та всихаючи насаджень.

        Під час розробки дотримуватись»Правил охорони праці для працівників лісового господарства та лісової промисловості»затверджених наказом ДКЛГУ від 13.07.2005 року №119 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22.09.2005 року №1084/11364),щодо безпечного перебування працівників на лісосіках,наявності засобів індивідуального захисту,справних машин та механізмів,наявності будиночків для обігріву тощо.

щодо технічної альтернативи 2

щодо територіальної альтернативи 1

щодо територіальної альтернативи 2

7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:

щодо технічної альтернативи 1

____Додаткового еколого-інженерного захисту не потрібно_______________

щодо технічної альтернативи 2

щодо територіальної альтернативи

щодо територіальної альтернативи 2

 

8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:

щодо технічної альтернативи 1

               Клімат та мікроклімат вплив не передбачається

               Повітряне середовище-потенційний вплив планової діяльності на повітряне середовище  передбачає здійснення мінімальних викидів забруднюючих речовин під час спалювання порубочних решток,від роботи двигунів тракторів та автомобілів під час трелювання та вивезення деревини,роботи двигунів бензопил під час звалювання та розкряжування деревини.

             Грунт—незначне порушення лісової підстилки під час вивезення та трелювання деревини,Потенційний вплив на тваринний світ через підвищення рівня шуму під час вивезення та лісозаготівлі.

 

щодо технічної альтернативи 2

щодо територіальної альтернативи 1

щодо територіальної альтернативи 2

 

9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)

    Планова діяльність належить до першої категорії, а саме: п.21 частина2 статті Закону України «Про оцінку впливу на довкілля

 

10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)

              Підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля не має.

11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля у відповідності із ст..6 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-VIII  від 23 травня 2017 року.

 12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості

Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:

підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;

проведення громадського обговорення планованої діяльності;

аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;

надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;

врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.

У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.

Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.

Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.

На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.

13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.

У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.

14. Рішення про провадження планованої діяльності

Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої _діяльності буде

Спеціальний дозвіл   на використання лісових ресурсів—лісорубний квиток

                                     (вид рішення відповідно до частини першої статті 11

__________________________________________________________________________________________,

Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)

що видається _Волинським обласним управлінням лісового та мисливського господарства_____________________________________________________                      (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)

15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до

__Міністерство екології та природних ресурсів України вул..Митрополита Василя Липківського,35 м.Київ,03035,відділ оцінки впливу на довкілля.__

(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.__%D1%82%D0%B5%D0%BB">Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.__тел. (044)206-20-89

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Інші новини

Календар новин

<< < лютого 2018 > >>
пн. вт. ср. чт. пт. сб. нд.
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 28        
Календар свят. Мова, граматика, спілкування